П'ятниця 19 Жовтень 2019, 02:47

Український Інститут
Дослідження Екстремізму

Автор дослідження “Стоп шкільний терор” про методи протидії цькуванню – Сегодня

30.10.2018

24 жовтня 2018 року експерт Інституту Богдан Петренко прокоментував для «Сегодня» основні заходи, які можуть застосовуватись проти цькування.

Зокрема, він відзначив, що «сам факт запровадження штрафів за Буллінг говорить про те, що суспільству необхідно, щоб в першу чергу когось наказали. Насправді, штрафи за Буллінг – лише засіб попередження, навряд чи вони будуть працювати повноцінно. По-перше, Найпоширенішим проявом Буллінг є бойкот, часткове ігнорування або повне усунення дитини з колективу. Або може бути інший прояв – плітки. Видається проблематичним довести в суді такі порушення. Інша особливість – Буллінг є кваліфікованим правопорушенням. Згідно із законом, це не просто застосування насильства, а застосування насильства (фізичного або психологічного) з метою підпорядкування жертви своїм інтересам. Тобто, на суді треба довести Не тільки факт насильства, а й те, що воно було скоєно з метою контролю одну дитину над іншим».

Петренко додає, що протистояння буллінгу – це багатоступінчастий процес, який включає в себе такі рівні:

індивідуальний

Робота з Буллер, жертвами і свідками. Як правило, робота тут спрямована на підвищення самооцінки, формування відкритості дитини і емпатії (у Буллера). На цьому етапі може працювати класний керівник, психолог, але найголовніше – батьки.

груповий

Буллінг це групове «захворювання», тому подолати його виключно шляхом впливу на окремих дітей неможливо. Якщо “витягнути” жертву, на її місце буде призначена нова жертва. Груповий процес включає як “класні години”, присвячені цькування, так і позакласну активність групи, де можуть змінюватися соціальні ролі дітей.

загальнонаціональний

Перше – це популяризація ненасильницьких методів в інформаційних продуктах для дітей і підлітків (фільмах, роликах і т.д.). Друге – зміна навчальної програми з метою не тільки перетворення дітей в споживачів інформації з різних предметів, а й формування у них культури діалогу.

Більше читайте у матеріалі Анастасії Іщенко “Буллинг наизнанку: как школьная травля ломает психику детей и что с этим делать