Вівторок 27 Жовтень 2020, 16:37

Український Інститут
Дослідження Екстремізму

Люди з вулиці: Як на політиків працює реклама?

16.10.2020

Про особливості візуальної реклами на сьогоднішніх виборах – 15 жовтня 2020 року у коментарі сайту 112 каналу

“Всі грають на примітивізмі – береться найтупіший представник електорату, і на його рівень орієнтуються політтехнологи”, – говорить заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму Богдан Петренко. Але, додає він, інколи такі гасла запам’ятовуються саме через свою тупість.

Богданові Петренку категорично не подобається ролик Верещук, де кандидатка женеться за людиною, яка викинула сміття поза урною. “Кліп про сміття – трешевий і  схожий більше на американський фільм жахів. Але те, що виходить за певні рамки, в принципі завжди запам’ятовується”, – зауважує він.

І починає гадати, що хотіла сказати Верещук іншим своїм відео – польотом на парасолі. “Який образ вона втілювала? Мері Поппінс чи Шапокляк? – розмірковує Петренко. – Але Мері Поппінс – не надто знаний у нас персонаж. І, як на те пішло, не найбільш позитивний”.

Няня Поппінс – і справді не надто відповідальна персона. Вона з’являється, коли їй цього хочеться, і так само зникає, кидаючи своїх вихованців напризволяще. Тобто поводиться саме так, як українські політики. Але, мабуть, втілення Верещук у Мері Поппінс було продиктоване не цим. “Може, Верещук хоче, щоб діти більше читали книжок?” – припускає Петренко.

“ТікТок – це орієнтування на молодіжний електорат, єдине, чого ніхто не враховує, так це те, що на ТікТок сидять люди, які голосуватимуть ще років за десять. Бачите, ми тут всі говоримо про те, що у політиків немає стратегії, а стратегія є, і полягає вона у тому, щоб формувати армію прихильників, починаючи з молодшої школи”, – іронізує Богдан Петренко.

Ролик цей непогано змонтовано, але на тлі професійних акторів Червоненко однозначно програє. А тому і звучить непереконливо. Але для замовника це, очевидно, не так і важливо. “Червоненко намагається грати на абстрактних речах. Боротьба з корупцією, доки не названо конкретні імена, – річ абстрактна. І поводитися з нею і легко, і просто. А сказати щось конкретне означає нажити собі і нових прихильників, і нових ворогів”, – коментує ролик Богдан Петренко.

На цьому тлі виграшною виглядає реклама “Опозиційної платформи – За життя”, зауважує Богдан Петренко. “ОПЗЖ грамотно протиставляє себе “слугам народу”, тобто тим, хто казав про себе, що вони – позасистемні політики. Якраз в “Опозиційній платформі” грають на традиціоналізмі і на традиційних гаслах”.

Більше у матеріалі Наталії Лебідь