Четвер 23 Червень 2017, 01:18

Український Інститут
Дослідження Екстремізму

УІДЕ на круглому столі «Міжнародна перехідна адміністрація як модель врегулювання конфлікту на Донбасі».

28.02.2017

28 лютого 2016 року представники Інституту взяли участь у організованій Міжнародним центром перспективних досліджень круглому столі «Міжнародна перехідна адміністрація як модель врегулювання конфлікту на Донбасі».

На цьому заході МЦПД запропонував доповнити існуючі на сьогодні Мінські домовленості новим елементом – міжнародними адміністраціями під егідою ООН. «Висунення Україною такої пропозиції на міжнародній арені поверне їй ініціативу у переговорному процесі, посилить суб’єктність та відновить імідж конструктивного, зрозумілого та передбачуваного партнера», – йдеться у дослідженні Центру.

Учасниками круглого столу виступили Євген Бистрицький, виконавчий директор Міжнародного фонду «Відродження»; Георгій Тука, заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб, народні депутати України – Сергій Тарута, Антон Геращенко, Олександр Данченко, екс-міністр закордонних справ Костянтин Грищенко; Володимир Хандогій, президент Української асоціації зовнішньої політики; Микола Капітоненко, директор Центру дослідження міжнародних відносин; Микола Сунгуровський, директор військових програм Центру Разумкова; Олексій Семеній, директор Інституту Глобальних трансформацій; Мераб Кікабідзе, екс-заступник начальника Об’єднаного штабу ВС Грузії.

Учасники дискусії практично зійшлись на тому, що мінські домовленості сьогодні заведені у глухий кут та вимагають оновлення. Водночас, саме для такого оновлення нашій державі необхідно перехопити ініціативу.

У той же час, не зважаючи на підтримку запропонованої ідеї з упровадження міжнародних тимчасових адміністрацій (МТА), серед учасників викликало дискусію: а) можливості упровадження такої ініціативи (МТА) без урахування інтересів Росії, у тому числі і її вплив на ці адміністрації; б) МТА не може бути єдиним механізмом вирішення конфлікту, а лише його частиною, оскільки їх упровадження не знімає зі сторін відповідальності за вирішення конфлікту

Крім того, завдання міжнародних адміністрацій – не завершення бойових дій, а підтримка ініціатив місцевого населення щодо розбудови мирного життя. Виходячи з цього, МТА мають враховувати і позицію місцевого населення, яке постійно перебуває під інформаційним впливом країни-окупанта та сепаратистів.

Варто також розуміти, що зволікання з вирішенням питання, заморожування конфлікту на сьогоднішній стадії все більшою мірою відсуває не лише перспективи, а й саму можливість реінтеграції Донбасу в правовий та культурний простір України. Тому сьогоднішні ініціативи, які часто лунають з боку інших і політиків, і громадських діячів, якими б контроверсійними вони не здавались загалу (зокрема, передача в оренду Криму чи передачу півострова РФ у обмін на контроль Україною Донбасу) , є нічим іншим як відповіддю на той вакуум, що створився у зв’язку з відсутністю цілеспрямованої державної політики щодо відновлення територіальної цілісності.