Понеділок 23 Квітень 2018, 03:14

Український Інститут
Дослідження Екстремізму

За що цькують дітей у школі та хто потерпає найбільше – результати опитування

04.04.2018

Главком, Спецпроект «Стоп шкільний терор»

Під час дослідження теми дискримінації в опитуванні взяли участь 1432 людини. 63,9% вчителів в українських школах стикалися із цькуванням дітей у своєму класі за останні три місяці.

51,3% випадків цькування відбуваються у середній школі. Такі результати були оприлюднені на прес-конференції в рамках розробки безкоштовного онлайн-курсу для викладачів «Недискримінаційний підхід у навчанні».

Під час дослідження теми дискримінації в опитуванні взяли участь 1432 людини, 98% з яких – вчителі, 2% – студенти та мами учнів, а потім додатково 312 саме на предмет цькування.

«За нашими даними причиною булінгу найчастіше стає зовнішність чи поведінка(понад 77%), соціальний стан (61%),  досягнення в навчанні (43%) чи національність (11%). – говорить голова ГО «Студена», координаторка проекту Анастасія Мельниченко. – На жаль, у нашому суспільстві зараз вважається нормою, коли «інакшість» забивається силою».

Спочатку курс «Недискримінаційний підхід у навчанні» включав сім тем: щодо важливості критичного мислення, толерантності та антидискримінаційних інструментів у вихованні хлопчиків та дівчат.  Окремий акцент зроблено на стилях викладання і комунікації вчителів з дітьми. Саме після отримання результатів опитування активісти вирішили розширити курс та додати ще один навчальний модуль, присвячений практиці протидії цькуванню. Кошти на додатковий модуль вдалось зібрати за лічені дні ще до старту інформаційної кампанії – за чотири дні 18 благодійників загалом пожертвували 82 тисячі гривень.

Експерти курсу прокоментували, який підхід планують використовувати у навчанні вчителів. «Це слот, який стосується того, як, на яких прикладах вчителі спілкуються з дітьми – щоб не було травмування за стереотипізацією; щоб дитина, яка виховується у різних формах родин, не почувалась травмованою і приниженою у класі; щоб вчителі враховували, що всі ми різні, але права у нас мають бути однакові», – наголосила експертка курсу Лариса Денисенко, фахівець з питань захисту прав людини, посол доброї волі ООН.

«Вчителі – це дуже різна аудиторія, і незалежно від віку вони мають свої уявлення, свої стереотипи. І зрушити їх з тих стереотипів, на яких вони стоять, дуже важко, але це можливо», – додала експертка курсу Галина Корнієнко, тренер з питань протидії всім формам дискримінації і ксенофобії у проекті ГО «Донбас SOS».

Як повідомила координаторка проекту Анастасія Мельниченко, перший модуль курсу «Недискримінаційний підхід у навчанні», присвячений практичним засобам з подолання цькування в школі, планують оприлюднити для безкоштовного прослуховування вчителями та батьками до 4 травня – Міжнародного дня протидії цькуванню.

Курс «Недискримінаційний підхід у навчанні» здійснюється ГО «Студена» за підтримки Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.  Зміст курсу є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.